Smågrupper

Smågrupper – din lilla gemenskap i en stor församling

I en stor församling är den mindre gemenskapen viktig. För att få en folkmassa att förvandlas till gemenskap tror vi att en del av svaret är just smågrupper.

Vad är en smågrupp?

Den mindre gemenskapen i en församling har många namn, kanske har du varit med i eller hört talas om en hemgrupp eller cellgrupp? Smågrupp är mycket som det låter, en mindre grupp där man delar livet tillsammans. Man träffas, äter, samtalar om livet och tron och tar tid i bön tillsammans.

Vem är smågrupper för?

Smågrupper är för alla! Oavsett vilken ålder, relation eller livssituation du är i tror vi att det är viktigt att dela livet med andra. Alla är välkomna, oavsett om du bara är nyfiken på vem Gud är eller varit kristen i många år.

Var ses smågrupperna?

De flesta smågrupperna ses runt om i Stockholm på olika dagar och tider, oftast vardagskvällar. Endel träffas i hemmen och andra online. Det finns även möjlighet att träffas i kyrkan på onsdagar, som en sista del av församlingskvällarna för att samtala kring kvällens tema.

Hur går man med i en smågrupp?

Det är enkelt! Kom till oss i gästloungen efter söndagsgudstjänsten så hjälper vi dig vidare att hitta en passande grupp! Om du inte kan komma till kyrkan går det bra att fylla i dina kontaktuppgifter genom formuläret nedan så kontaktar vi dig.

Vill du starta smågrupp?
Vad kul! Kom och prata med oss i gästloungen efter gudstjänsten eller hör av dig till oss på hej@filadelfiakyrkan.se med dina kontaktuppgifter så berättar vi mer!